söndag 1 december 2013

Koh Mook

Idag åter dags att flytta, 
så det var att ge sig av redan strax efter kl 8.00.
Det jag fått veta innan var jag skulle åka med en båt som gick på dags tur runt öar.
Men väl vid Lanta hamn är den lika stor båt som den jag åkte från Ao Nang med.
Men det var inte specielt mycket folk ombord max 40 personer.
Av dessa var det ca 20 som skulle kliva av vid diverse öar.
Eftersom det var en heldags rund tur så stannade båten för snorkling och visst var även jag i vattnet de 30min fast sikten på stället var riktigt dåligt.
Nästa stopp var Emarld Cave där de som åkte dags turen skulle simma in.
Vi som skulle till någon ö fick erbjudandet att simma med för 200bht.
Men jag samt flera av de övriga som skulle till denna ö valde att inte göra det.
Strax efter alla kommit ombord kom en långtail båt och plockade upp alla som skulle till Koh Mook, stranden som ligger närmast mitt hotell ligger bara runt några klippor från grottan.
 Detta är motorvägen på ön...
Här går man eller åker moped.
 Entrén till mitt hotell område ser lyxigare ut än mycket annat på vägen.
 Den högra halvan på detta lyx hus är min för 5 nätter framöver.
Finns andra små hus runt i kring på området totalt 20 samt 4 uppslagna tält.
Men inget är så fint som min i detta hotell område.
 I en länga på 4 små rum bor några jag träffade på båten från Skottland/England.
Har nu iallafall packat upp och tagit en promenad runt närmaste stranden.
Troligen kommer jag sluta upp med några de som bor mitt emot och ytterligare några och hyra en båt till grottan.
Nu dags för middag.
/Anders

2 kommentarer:

Karin sa...

Det verkar häftigt och primitivt,finns det restaurang på hotellet?
Rummet såg jättefint ut
Vi ser på skidor här hemma Kalla kom 2a
Mamma

Anna sa...

Oroligheterna i Bangkok har tilltagit, ha koll på nyheterna innan du kommer dit.