fredag 6 december 2013

Åter på Koh Lanta.


Efter ytterligare en regnig morgon på Koh Mook så var det dags att checka ut och ta färjan till Koh Lanta.
 När jag väl kommit ombord på båten via en longtailbåt sp spricker molnen upp lite.
 På vägen mot Koh Lanta så plockades det upp folk lite här och var.
Alla trodde vi att båten skulle gå huvudorten på Lanta, men eftersom det tydligen var problem med en av motorerna så hamnade vi i Lanta gamlastad.
Det vart en hel del kommunikations problem innan all vart löst.
Jag stog mest och lyssnade och observerade kaoset.
Jag fick iallafall transport till mitt hotell tillsammans med barnfamiljen som inte hade något hotell bokat.
Väl framme så valde dom också att checka in så nu ligger jag bra till med hotellet.
Vädret är fortfarande hyffsat med växlande molnighet.
/Anders

Inga kommentarer: