torsdag 5 december 2013

Hela dagen regn...

 Från morgon till kväll har det idag regnat.
Jagvar ner till stranden vid 8.00 men ingen var på plats för att hyra en kanot.
Så jag har nästan inte varit ute på hela dagen, utan varit i min bungalow och sett tv episoder på min läsplatta. Men en fjäril har jag lyckats fota.
  • När sen tids fönstret för det låg vatten åter öppnade åter ner på stranden och hyrde en kanot, dessutom kom en tysk kille samtidigt och även han skulle paddla till Emerald Cave. Så vi hyrde en kanot och paddlade de ca 25 min från stranden till grottan tillsammans.

Tur jag hade med min ficklampa för det var mörkt men inte alls långt in.
 Väl innei grottan så öppnade sig liten strand och det var bar Vi två och några japaner som simmat in från en longtailbåt.

 Svårt att beskriva hur vakert det var även om det nu spöregnade.
 Hyran av kanoten vart bara 100bht.
Väl åter på resorten är det nu dags att packa för att resa åter till Koh Lanta.
Unnade mig en bananasplitt och någon öl medans jag nu suttit och bloggat.
/Anders

1 kommentar:

lovisa sa...

Ååh så härligt du verkar ha det! Här hemma har det nyss börjat snöa och det är lovat -12 imorn och -14 i helgen.. njut för mig!! :-D /lovisa