måndag 2 december 2013

Vandrat över ön.

 Solen på väg upp vid min simtur innan frukost.
 Den skymda entrén till hotellet, närmaste vägen till stranden.
 I stort sett hela ön och även runt bungalows så finns dessa uppsamlings byttor på gummiträden.
 Här hänger den fortsatta proukten på tork.
 Tog på mig mina bra skor och gick streckan över ön, var längre än de 30 min som de sagt, det var inte så mycket mer än en by med skola någrs små affärer närmsn närmade sig hotellen på denna sidan så finns det några få restauranger.
Denna Sugars bar, här har dom kaffe som malls från bönor direkt :-)
Han dricka ice cappucino båda gångerna jag passerade.
Väl ute på udden där lyxhotellet tittade jag bara runt lite, ett rigtigt blåsigt ställe där sanden precis runt hotellet var fin men oj så mycket skräp i vattnet.
Vände hemåt tog en taxi från Sugarbar till vår finna strand.
 Väl där var tanken att jag skulle äta min lunch på Ko Yao restaurang men nu var jag bara upp och vände för jag glömt mina pengar på rummet.
Nu vart det lunch på restaurangen på hotellet istället.
Där efter till stranden igen denna gång för att kolla upp hur vattnet är att snorkla i.
 Sikten är begränsad till någon meter men hyffsad med tanke på att det blåser.
Nu ska jag fösöka ta mig ner till stranxen och upp till Ko Yao restaurang igen för att äta middag med solnedgång.
/Anders

2 kommentarer:

Anna sa...

Det ser ut som om du har funnit paradiset. Vilka underbara foton du tar. Oj, vad man önskar att man var med. Nästa gång får vi göra resan ihop.

Anonym sa...

Hej tunnis!

Ser att du har det bra i värmen, du missa ishalkan i förra veckan LLT ställde bussarna bla. lika bra att du köper en kobbe där nere å bosätter dig där. // Tomas