måndag 9 december 2013

Snorkling med Kon Tiki

Det vart att kliva upp tidigt för att vara nere vid stranden kl.7,45.
 Från stranden i longtailbåt till dykbåten.
Stor båt men vi var inte fler än 20st plus guider och personal.
Så totalt runt 30 personer. Detta är en riktig dykbåt så halvnedre våningen är dykdäck.
,

Snorklingen var på 3 olika ställen runt Phi Phi Island.
Enormt härlig snorklingnfrån båten mot land över härliga rev med mycket fisk.
Vi var en timme på varje ställe och simmade runt.
 De som ville fick prova på ett dyk på drygt 20 min för 1500bht.
Naturligtvis var jag tvungen att testa och nu vet jag vad jag gör på min nästa semester :-)
Nu var vi bars ner på 5 meter men vilken skillnad på det marina livet.
 Det blir en helt ny dimension.
Försökter fota några snabba fiskar men detta är iallafall en.
Största skillnaden är korrallerna som lyser upp i vackra färger av solen.
Denna dag var bästa på min resa och vädret var bra hela dagen.
Nu bara lite drygt ett dygn kvar i Ao Nang.
/Anders

3 kommentarer:

Karin sa...

Då är det bara att spara till nästa resa och eventuellt dykcert

Anonym sa...

Hej Anders,
Vilka härliga bilder! Får en längtan till sommaren och få dyka igen...
Kul att följa dina äventyr, du verkar ha en riktigt härlig semester!
Mvh
Lotta men familj

anna sa...

jösses, det ser ju helt underbart ut. Det var något helt annat än mitt provdyk i en bassäng på en mässa.