tisdag 3 december 2013

Dag 3 på Koh Mook

Stranden är lika tom som brukligt för utom de turister som ska vidare vid 9 tiden.
Jag var ner för ett dopp och sa hejdå åt backpackern Gavin från scottland som nu drar vidare på nya äventyr.
 Det verkar bli som vanligt när jag semestrar, kameran är alltid med iallafall någon.
Oftast har jag min gopro runt handleden redo.
 Nu ska ni inte tro att det är några jätte blommor jag har bara varit nära med kameran.
 På denna bensinstation har dom nog allt, jag köpte mig iallafall en hel vattenmelon för 36bht.
 Här är en av hittils 6 funna små affärer.
Köpte lite godis allt på vår sida ön är nästan dubbelt så dyrt i den kiosk som finns vid stranden så jag pasade på när jag nu ändå var ute och promenerade igen.
 Hittade den första fungerande bilen på ön idag.
 Finns även mindre trevliga djur, denna har Gavin fotograferat igår kväll uppe i ett bananträd där vi åt middag.

Jag hade tänkt gå äta på Hill Top resturangen igen men medans jsg sattner och kollade min mail och lite annat så började det åter regna så nu blev kvar på resturangen och åt en go middag.
Verkar som det idag blivit mera turister på ön eller så är det bara så att de flesta bara stannar någon natt.
Tog en bild på fisken innan dom delade skar den för min middag.
Det vart riktigt gott med grillad barracuda även potatisen och majsen grillades.
Åter mätt ska jag nog ta en tidig kväll.
Så jag orkar med nya äventyr på ön imorgon.
/Anders

1 kommentar:

anna sa...

Vad skicklig du börjar bli med kameran.