söndag 8 december 2013

Minibuss byten...

Idag var det de då dags för mig att ta mig till fastlandet igen, denna gången så provade jag minibuss till Ao Nang från Koh Lanta.
Det ska ta ca 2 timmar. Men för mig startade resan innan kl 8.00 och jag var framme vid hotellet först 12.00. Minibuss systemet i Thailand är inte så att man kliver på en och sen åker hela vägen. Första bytet vart redan på Lanta. Bussen var nästan full tror det var en plats kvar då bqd dom mig kliva av vid vad dom kallade terminal. Jag fick vänta ca 15 min innan en tom minibus komoch plockade upp mig. Men denn skulle då fyllas full så vi snurade runt på en massa resorts och hämtade folk. När det var klart så hämtades det up 3 thailänska tanter. Sen kunde vi lämna Koh Lanta med först 2 färjor sen krokig motorväg till Krabi flygplats där merparten klev av. Vidare in till Krabi där släpptes först en av sen skulle även jag på nästa stopp, detta var en minibuss terminal. Så när nog många som skulle mot Ao Nang så var det dagsatt snurra runt en mass resorts igen. När jag klev av var det bara en dm kvar i minibussen.
 Idag fick snabbresturangerna längs gatan vara och jag åt en hamburgare på McDonalds.
 Tydligen är det snart dags för jul även här nu.
Ingen vidare solnedgång idag heller men inget regn
Imorgon har jag bokat in mig på en exlusivare snorklingstur med Kon Tiki.
Svensk dykfirma.
/Anders

1 kommentar:

anna sa...

Lite snö, massor av smält slask och HALT i Gbg