söndag 25 november 2007

Turisten !!!


Skulle bara haft en Singha i ena handen :-)


Nu har jag bestämt att stanna på det hotellet http://www.phranangplace.com/ som jag bott en natt på lite lågbudjet men jag vill inte tänka mer på hur jag ska bo. Kollade lite på billigare allternativ men det var alltid något som saknades. Men jag kommer att byta till ett bättre dum i mogon och ett ännu bättre den 1/12.

Receptionen i hotellet

Så nu bor jag på personalen är trevlig och tillmötesgående.
Dom förstår engelska bättre än dom pratar men det går inte det så löser det sig ändå!
Att hotellet ligger en bit från stranden gör inte mycket man går på 15 min och tar en 3 hjulig taxi hem för 20 till 40 bht.


Jag lämnde in tvätt på morgonen, den var klar nu ikväll när jag kom tillbaka från middag.
Kostnaden för denna sevice är hela 67bht. (13kr)
Nu har jag nog suttit framför datorn en timme igen.men det gör det samma när man dricker en öl samtidigt :-)

Idag försökte jag rädda en geting som hamnat i vattnet där jag badade
gissa vad som hände?
Man ska vara snäll med alla eller!

(stackarn vart så rädd att han stack gadden i mitt finger)

/Nisse





3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej morbor Anders,
i dag får jag vara uppe längre än David. Vi har bakat lussekatter och kokoskakor. Allt glultenfritt så kakorna blev godare än lussebullarna. Bilden med du som turist var bäst, den var till och med roligare än bilaranrna och motorcykeln.

Anonym sa...

Hotellet såg bra ut jag var inne och tittade.Damen på Tantas är ägarinnan själv.Inatt har det kommit massor av mer snö.

Anonym sa...

Nisse! du ser så funny ut med den tröjan och kepsen på dig... jag tror det finns stor skillnad mellan turister och thailänder. du är roligast:))))