tisdag 27 november 2007

Kvarterskrogen!

Nu har jag hittat den riktiga kvarters krogen, en ligger ca 150meter från hotellet och har 4 bord, en riktig street krog :-)
Mat en är bra och matsedeln finns på engelsk, min middag kostade 150bht + 10 i dricks då köpte jag en BIG Singha som kostar 90bht av notan.

Sen bjuder dom på färsk frukt efter maten melon och annanas :-)
Ni som varit här vet hur annas ska smaka...

Den som nu vill se hur det ser ut i Ao Nang och inte har pengar att åka hit, kan komma hem till mig efter jag kommit hem, passerade 500 tagna kort idag.
/Nisse

6 kommentarer:

Anonym sa...

Bravo detta trodde jag inte att du skulle våga.bara man tar som de lagar direkt och inte står och varmhållerVi testar när vi kommer dit

Anonym sa...

hej, hej, Nisse!det verkar att du har sånt roligt och trevligt liv där:)))) min man blir även avundsjuk:D varför har du inte installerat word på min mans inloggning? förresten skriver han ibland:))) är maten god? it looks delicious! men varför tar du kort av mat hela tiden?!

Anonym sa...

hallå där borta.
Idag var de en bra match lule vann med 5-2 mot DIF, omark fick pris som bästa spelare. Luleklacken var på G.
jaha, blir de någon "resekompis"???
/ Gerdan

Anonym sa...

Begår du många dödssynder därborta? Högmod,girighet, vällust, avund, dryckenskap,vrede och andlig liknöjdhet? Uppvisar du istället Kardinaldygderna: klokhet, rättrådighet, tapperhet och måttfullhet? Sist men inte minst ha de teologiska dygderna i åtanke: tro hopp och kärlek! Betänk att de teologiska dygderna enbart kan förvärvas genom Guds nåd. Eller är du predestinerad till evig förtappelse genom ditt dekadenta otuktiga leverne, vilket ser ut att vara helt i linje med en tygellös vandel.

Anonym sa...

stanna längre där det har blivit ett som ett gift för mig att läsa din blogg :)ha det mvh Liffa

Anonym sa...

Visst är den thailänska maten god? Det är det enda land jag varit på semester i utan att längta efter maten hemma.

Finns pannkakasdamerna kvar längsvägkanterna. Om de gör det testa kombinationen banan och annanas. Den är knappast hälsosam men jättegod.