torsdag 29 november 2007

Sovmorgon

Idag vart det sovmorgon till 8,00 , inte för att jag använt min nya väckar klocka utan bara för att jag kunde sova längre. Jag slår oftast av a/c i mitten på natten för att det ska bli lite tystare.
Då vaknar man att det blir varmt på morgonen. Men inte så idag. Har inte planerat något idag men funderar på att hyra en enmans kajak och paddla mor Railay. Det kostar 100bht i timmen i grundpris men det mesta går att pruta.

Det är finnt att ha tillgång till datorer på hotellet. Dom har ju 10st och det kostar 1bht/min 40bht/tim. Det blir att jag tillbringar mer tid här än att sitta ensam i hotel rummet. Är man törstig finns det ju öl eller annan dryck att köpa medans man sitter här. Andra går upp coh ser på TV den har ca30 kanaler men bara någon på engelska.


Ni som tycker att det är konstigt att jag tar kort på mat kan jag bara säga att maten är en av njutningarna här i Thailand. Maten är både god och billig om man nu bortser från hamburgren på B.King...


Nu är det dags att smörja in sig och dra mot stranden.


/Nisse

1 kommentar:

Anonym sa...

Tjena Nisse De e Anders (AoNongg forever)
ar i Khao Lak nu, vi sov en natt i Phuket, billigaste hotellet hittils = Thalong Road 37 ( Thalong Gusthouse ) 220-380 Baht inklusive frukost. see you later alligator..