torsdag 22 november 2007

Siesta ...

Jag har infört siesta i Thailand mitt dagen när det är som varmast. annars orkar man inte med att vara aktiv hela dagen. Det är ju riktigt lungt stranden innan kl 10.00 det passar mig.
När det gäller vad saker kostar är det som i sverige förutom om man nu köper en hamburgare B.King eller Mc.D , massage för ryggen, axlar och ben en timme 200, intenet 1/min, middag med varmrätt dessert 2st 63cl öl 450, en kasse med tvätt som blir strycken 130bht, men en dubbelcheese B.king 125.
Om det nu varit kr hade det varit nästan som hemma men nu är det BHT :-)

Kursen är just nu 100BHT = 20kr .
Vatten kostar en del pengar 9liter för ca 100bat.
Men när man köper kläder eller annat vet man inte om man blir lurad eller inte man prutar ett tag sen orkar men inte utan oftast betalar.
Köpte nyss 1 t-skirt och ett linne för 400bht.
/Nisse


4 kommentarer:

Anonym sa...

tjao! idag e de hockey förstår att du inte kommer:-) Vad lever du i för dyr håla, du ska inte gå på nån exklusiv restaurang det finns tre rätters för 50kr, fast det drabbar ju ingen fattig. Hittat nån "reskompis" hem?

Gerda

Anonym sa...

Vad åt du för gott till middag jag hoppas att det inte var hamburgare.Kul att du tycker att det är bra , vädret verkar ju bli bättre enligt resfeber i alla fall.Här snöar det och är mycket mörkt.Anna sitter visst fast på Torslanda i dimma på väg till tyskland

Anonym sa...

Tjaba!

Fan man måste ju va hacker för att få me ett inlägg på din blogg.

tredje försöket hoppas det funkar!

Skönt å se att du har det bra, åker med nästa år. vinner ju på lotto som du vet. Fick punka på väg till A-jaur igår kul va.

Lova mig att du dricker öl för mig också, får inte i mig nog med "kolhydrater" matchvikten nere på 78kg.

Ta det lugnt stressa inte runt för mycket.

Spara tjejerna åt mig.

Ha det tokbra!

Anonym sa...

Tja!!Sitt inte och häcka vid datorn utan kika omkring där nere så släpp tangentbordet.Mvh Liffa