torsdag 29 november 2007

Last Cafe!

Nu har jag hittat skylten till Last Cafe, men jag förstod att det måste vara det caféet för det ligger längst bort på stranden.
Jag hyrde iallafall en kanot för att ta mig till Railay som ligger ca 30-40min paddling bort.
Men redan efter 10min så fick jag ont i ryggen av att sitta så långt ner och paddla. Så jag paddlade till närmaste strand, där lyxhotellet ligger. Väl där badade jag och solade en stund för att paddla tillbaka ca 10min.
Väl till på Lastcafe igen så drack jag en kopp bra kaffe och var glad att jag inte bokat någon paddlingstur än.Gick sen till mitt favorit träd och la mig i skuggan coh slöappade och badade .
På stranden kan man köpa allt och lite till själv så köpte jag frukt som lunch. men vad frukten heter vet jag inte men den är min favorit just nu tillsammans med annanas.

Nu har jag bokat upp mig på 2 till utflyckter med speedboat, vissa av er tycker nog at det är lite väl "bling" att välja detta alternativ före longlail. (lakkala håller nog med mig)Men det är bättre komfort och sen får man ju trevligt sällskap av andra turister.
Den ena är 4 Islands den andra till Hong Islands
/Nisse


6 kommentarer:

Anonym sa...

Last cafe brukar ha bra lunchmackor och öl de hyr också ut kanoter.Hoppas att du kanotat försiktigt med din rygg.

Anonym sa...

Frukten heter Pomelo och är en sorts cirtus ,stor grape.Bra att du skippade kanoten, jag är orolig för din rygg.Kul med andra utflykter

Anonym sa...

Hinner du begå några dödssynder överhuvudtaget, eftersom so du förellaer bara sitta framför datorn?

Anonym sa...

Finns det inga turer ut och fiska ?
du måste ju nästan passa på få nått riktigt stort på kroken e ju som din enda chans att ta ledningen i ligan ordentligt (kanske)
pepsi tackar för bilderna men dom var inte nog atraktiva :)

Anonym sa...

Favoritträd - sitter du under korkeken och luuuktar på blommorna?

Anonym sa...

Last cafe verkar inte ha ändrat på sig. Ligger ödlan fortfarande kvar och jäster på räcket.