fredag 23 november 2007

Au Nang!

Här finnsfler skräddare än resturanger och utan för varje står en snubbe och försöker vara artig och börjar prata så fort men kommer i närheten, skulle det nu vara så att man svarar med med en skakning på huvudet eller just No så startar comersen för snubben, dom är helt otroliga på snacka om ingenting, allt bara för att få dig att titta på en kostym eller annat.
Men nu har jag hittat ett mot drag :-). Att klä sig i gult! ni som inte vet är det kungens favoritfärg. Med en t-skirt i gult var det bara 1 av 8 som försökte prat med mig och då sa han fin färg på tröjan. Det verkade även fungera senara när jag skulle pruta på ett par flipp flopp och en handuk. Hon startade på 880 det är mycket men vi kom över ens på 500bht ca 100:-
Mina nya flip flopp hetar Diesel ! tror inte dom tillverkar skor:-)
Men nästa t-skirt bir också gul för KUNGEN i landet där det är varmt och skönt!
/Nisse

1 kommentar:

Anonym sa...

Sawasdee Anders, kul o läsa, speciellt som vi oxå varit i Ao Nang.
Intressant det där med färg på T-shirt, kommer själv ihåg att folk reagerade lite när jag klädde mig helsvart en kväll, undrar vad det signalerade?? gangster eller??
/Jerry