tisdag 27 november 2007

Dagsturen till PhiPhi.

Hela dagen har jag varit på dags tur med speedboat till PhiPhi det är en hel ö grupp och vi gjorde några "turiststopp" men även andra bättre stopp.

Färden startade vid hotellet där jag vart upp plockad av en som vi kallat pickup men dom använder till allt på denna satt redan 9 peroner bak på bänkar man fick en blå lapp på tröjan där det stor PhiPhi. Vi plockade sen upp ytterligare 2 pesoner so mfick sitta fram i hytten.Vi stannade vid en byggnad och vart sorterade, sen vidare transport på flaket på en lastbil till båtarna, det var 2 st med en guide denna dag.

Båten man åker med är relativt komfortabel, som Lakkalas men något större, sen kör dom på sjön som i trafiken = fullgas eller ligga still vid stranden :-)

Första stoppet efter ca30 min i 40knop snorklade på en mycket finn strand, sen vidare en till lagun coh bada från båten, vidare till stranden där fimen The Beach spelades in.

Sen ett längre stopp på PhiPhi huvudö där det var lunchbuffe, kanon mat vatten igick men om man ville ha annat så kunde detta köpas. Allt var riktigt bara tillrätta lagt.


Detta foto är när vi lämanar huvudön. Ingen hänsyn till att det ligger båtar ankrade utan fullgas direkt. Efter ett snabbt besök på monkeybeach där inte ens klev ur båten för vi skulle stanna 10min.

Var det dags för resans höjd pungt vi stannade mitt ute på havet ovanför ett korallrev där vi fick snorkla :-) oj vad detta var kul om man strödde lite bröd i vattnet så var dom överallt fiskarna.
En timme gick fort nu var det tur att jag använt t-skirt hela dagen för en 45min på mage gör att solen tar. Ojoj vad kul det var gör gjärna om det då med simfötter.

Sen var det bara hem resan kvar med 40knop i lite mer sjö. Men dom som glassade i solen längsfram i båten är nog rätt omma om baken. Själv satt jag längst bak för att spara på min rygg och det gick bra.
/Nisse

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad du ser ut att ha en lättjefull tillvaro utan UPA. Du ser inte ut att lida av någon livsleda? När du kommer hem ska vi ha övningar i sammansatta ord och lite andra grammatiska övningar!

Anonym sa...

tommy starta med att vad detta betyder? กล่าวว่า

Anonym sa...

Nu gäller det inte mig utan din grammatik i svenska och inte thailändska!

Anonym sa...

Äntligen har du förstått vad semester är dvs båtar hehe. hade han bara 4st honda baki på en av dom, orka väl knappt plana ut lol.

Själv har jag sovit bort hela dan rätt skönt faktiskt.

Kollar bloggen regelbundet, men tycker nog att du kan softa från datorerna nån dag, de kan du behöva.
Hasta la vista/sir T

Anonym sa...

Innan jag öppnade bloggen idag tyckte jag att jag hade det mysigt framför öppna spisen. Men efter att ha läst bloggen och sett de fina fotografierna så längtar jag mest bara efter att få flyga iväg till Thailand. Jag är grymt avundsjuk.