tisdag 24 november 2015

Utflykt med snorkling

Som vanlig nu mer är inte bilder i rätt ordning.
Här kostar en dags tur med långtail igrupp bara ca 600bht (150skr)
Då ingår lunch och vatten.
Det var riktigt fina snorkligs vatten och hade vart ännu bättre med solsken.
Som ni märker tog jag som vanligt en del kort.
Vissa är riktigt bra och jag njöt av simma runt.
Inte så många unika fiskar som jag inte sett förr men så många fler.
Vi besökte även den märkliga ön med de svarta helt lena stenarna.
Dessa finns inte fina på någon annan plats i närheten.
Så den mest troliga teorin är att mågon transporterat dit dom.
Sista stoppet var ett rev precis under vatten ytan
Här var det färger så det räckte men även rätt strömt.
Min kamera immade igen, men jag ska dit igen.
På ruten passerade vi även andra udda öar
Med helt sagolika sten formationer
Som ni ser var det rätt molnigt på förmiddagen men det klarnade upp eftersom.
Inget regn iallafall på dagen först efter 19tiden kom det en åskskur.
Strande vi åt lunch, den var packad i riktiga lunch lådor som återavänds.
Känns som att Ko Lipe ligger lite före när det gäller att värna om miljön.
Mycket blider vart det totalt tog jag över 500 så detta är bara lite...
/anders

1 kommentar:

Anna sa...

Måste ha varit svårt att välja bland över 500bilder. Det ser härligt ut. I Göteborg regnar det.