tisdag 17 november 2015

Mot Ko Lipe

 
Frukost var en massa frukt och en typ av pannkaka ...
Jag kom iväg från Hat Tay i en minibuss ca kl 9.00
Kom till hamnen i Pak Bara ca 2h senare vart jag slussad till pir4.
Eterförst byt biljetten min mot ett papper med en plastficka a5 för att sen betala 20bht för att beträda in på piren. Sen checkade man in med a5 i plastfickan och fick ett litet platkort 10x10cm i rosa med ett nr.
Lämnade sen det uppmärkta bagaget till båtfolket.
Sen vart det en del väntan innan man i numerordnig klev ombord...
Glömde nämna att man även fick en klister lapp på bröstet vid första stället.
Troligen för om går vilse...
Första vyn av Ko Lipe
Nu väl framme vart vi avsläppta på en terminal ca 200m från stranden
Där så skulle 200bht betalas för naturskyddsområdet.
Samt 50bht för skjuts in till stranden.
Väl i land så vart jag snål och gick till hotelet.
Det är betonglagda gator med enstaka mopeder och 3hjuliga moped taxis.
Varmt är det så efter checkat in så vart det på med badbyxor och en promenad på ca 5min till stranden.
Nu minns jag varför jag gillar bada...
... man märker inte att man svättas
Nu var jag på sunrissing beach så därför solen på fel ställe.
Som granne till mitt rum har jag en byggnad som skriker...

Jag har ett bord utan för rummet, så jag sitter i jämn höjd med de grönna kupolerna och åter hämtar mig nu.
Just nu 31°C och strax mörkt då kl 18.00 nu.
/anders




2 kommentarer:

Mamma sa...

Jag avundas dig som får bada i varmt och skönt havsvatten.det såg ut att vara trångt på båten.här har den lilla snön som kom igår regnat bort.är detta en stor ö?Tur att du är morgonpigg, jag tänker på böneutropen

anna sa...

Det ser helt underbart ut!!!