måndag 16 november 2015

Shopping!

 Hat Yay nyaste och exlusivaste shoppingcenter.
 Varför jag åkte hit vet jag inte?

Det finns iallafall en isrink för den som vill åka skidskor.
Det var iallafall svalt att gå omkring där och påminer om Siam i Bangkok.
Exlusiva butiker och svenska H&M 😊
Vart bara en Ice coffe och en kyklingkorvbulle.
Jag gillar detta bättre lite av totall kaos där man känner sig udda.
Idag har jag nog blivit fotograferad ett 10 talet gånger.
Här finns (nästan) allt att köpa från färskta varor till leksaker och elektronik.
De flesta gatorna i Hat Yai är enkel riktade så det är lätt att hålla koll på trafiken.
Mat och frukt köper man eftersom man behöver.
Är lite förvånad då äpplen och små citrus verkar finnas över allt till nu rimliga priser.
Denna marknad har flera våniingar och det är nog lätt att gå vilse...
Jag hittade ingen strand matta 😡
Men en enkel klocka och nytt skydd till min platta också vart det lite prov smak av diverse mat.
I morgon reser jag redankl 9.00mot Ko Lipe och lite sand mellan tårna.
/anders

1 kommentar:

anna sa...

Ser framemot att få se fina strandbilder och hav. Tro det eller ej, men vi fick se solen igen idag i Göteborg :-).
Igår regnade det mycket. Det regnade till och med in på mig på min sittplats på jobbet. Takfönster har sina nackdelar...