lördag 21 november 2015

Byte av hotell och avkoppling.

Bilderna är inte i rätt ordning och eftersom jag fortfarande bara har begränsat mobiltele internet får det bli rörigt.
Gårdagens middag vart iallafall små stekta bläckfiskar med ris.
Efter min flytt tillbringade jag dagen på stranden. 
Skönt att bara hoppa i vattnet och flyta runt. 
Det är inte så mycket folk på stranden men det svåra är att hitta skugga då flera hotell och resturanger ligger långt ner. 
 
Ko Lipes huvudgata Walking steet, går tvärs över ön nästan från ena straneen till den andra. Här finns det mesta. 
Mitt nya boende på ön ligger mitt på ön, just på Walkingstreet
Lipe Inn heter hotelet.
Har valt att bo lite flottare med ac, kylskåp osv.
Det blir 5 nätter till att börja med. 
Mitt emot hotelet ligger resturangen där jag brukar äta frukost. 
Några till bilder från Walking Street. 
På vissa streckor får dom köra mc och då gäller det att se dig för när det är lite folk.
Nu är frukosten uppäten och dags för nya äventyr i paradiset.
/anders

2 kommentarer:

Mamma o pappa sa...

Jag tycker att ser ut som det gjorde för 15år sedan på fastlandet. Jättemysigt.här ligger snön kvar

Anna sa...

Nu har vi flyttat hem igen efter ha våldgästat familjen Eriksson i 2 dygn. Vi hade kul dygn tillsammans, men det är gott att vara hemma. Nu packar vi upp och väntar på att Jerry ska komma hem med katterna, det är tomt utan dem.