måndag 30 november 2015

Hyrde båt!

Igår kväll var det rejält oväder och med åska 
och mycket kraftigt regn i över 2timmar.
På morgonen så regnade även lite men avtog under min frukost.
För att inte bara sitta still så hyrde jag en långtailbåt.
Tanken var att jag skulle snorkla och fiska
Men snorklingen var bedrövlig på grund av nattens regn och storm.
Men vi var iallafall ut till ett riktigt bra snorklings ställe om nu sikten varit bra.
White rock.
Så det vart fiske istället, nen det nappade dåligt och det vart ptoblem ned motorn en stund.
Då jag hopppade i och snorkkade en stund
Medan de två besättnings medlemmarna fixade kylningen på motorn.
Efterdet vart det fiske igen och vi hittade fisken.
Ute vid ett rev fick jag min första.
Jag kände mig lagomt nöjd.
Men vi fortsatte i en drygg timme och hag gan plocka upp flera.
Det vart en hel påse fisk tillslut.
Av dessa tog jag hand om den största resten fick killarna på båten
Lämnade in den till resturangen som la den på is till middag.
Fick den sen till middag :-)
Den var riktigt god.
/anders



1 kommentar:

Mamma sa...

Vad häftigt, fisken såg jättegod ut, synd på snorklingen men man kan. Inte få allt