söndag 29 november 2015

Sola, bada, äta och fotografera vågor

 
Vart bara ta det lungt xå det inte finns så mycket annat att göra på denna ön 
Det är sola, bada och äta som gäller 
Resturangen på hotellet har en begränsad västerlänsk meny och allternativa resturanger ligger långt bort.
På sen eftermiddag blåste det upp rejält och jag hoppade runt i vågsvallen.
In mot kusten var det åska och regn men det kom aldrig förbi ön.
Jag har väl lite syselsättnings brist när nan fotograferar vågor :-)
Men efter några hundra talet kort blev det några bra.
Inte många på stranden på eftermiddagen.
Nu ätit min frukost verkar även idag börja med vakert väder och sol.
Utsikten från frukost resturangen.
/anders

1 kommentar:

anna sa...

Ön ser ut som ett paradis. Här blåser det. Stormen "Gorm" passerade i natt. I går var regnet blandat med hagel och snö, så gissa om vi är ute eller inomhus :-)
Idag verkar i allafall regnet tagit slut. Filip tog personrekord i samtliga grenar, men hans fjärilslopp var fantastiskt att se.
Mamma och jag lagade mat igår. Dock lyckades jag få slänga en sats köttfärssås pga att locket lossnade när jag skulle salta, och drygt 1,5 dl salt åkte i grytan. Det blev en "gnutta" för salt. ;-)