söndag 15 november 2015

Flygresan.

Flygresan mellan ARN-BKK gick bra hade bra med plats fast jag satt i mitten 37E då jag jag saknade grannar på min stolsrad.
Lyckades inte få mig mågon vidare sömn.
Väl framme på Bangkok flygplats var jag snabbt klar
 med både pass, baggage och tull.
Så det vart en tröttsam väntan på nästan 5h innan jag steg ombord på nässta flyg till Hat Tai. 
Väl ombord somnade jag innan takeoff.
Framme i Hat Yai möttes jag av välkomst
"KAOS"
 med visslande säkerhets vakter, militärer, poliser och flera hundra ytterligare vitklädda militärer.
Köpte en minibuss biljett till hotellet och försökte sen ta mig ut, vilket inte var så lätt då allt var avspärrat. Men efter gått en massa omvägar kom jag till slut ut till min minibuss.
 Då öppnade sig himmlen och vatten forsade över allt med ännu mer "kaos " och visslande vakter och blöta poliser som nu tog på sig sinna röd/oranga regn.
Fick nu veta att det var
KUNGEN
av Thailand som var på inkommande.
Bussen vart full innan jag han se Kungen komma, så vi åkte mot stan.
Längs de första 5km av vägen stog det en polis, militär eller vakt var 100m.
/ anders

Inga kommentarer: