fredag 20 november 2015

Nu online igen!

Ön har varit utan mobiltelefon nät och det gör att det inte finns internet.
Det finns inget vanligt telfon nät på ön, men det mesta går att lösa med kommradio eller bud. Det var vist blixten som slog ut någon mast.
Ön Ko Lipe är inte stor och man tar från en sidan till den andra på ca 15min i raskt promenad tempo.
(Förstora bilden)
Min andra dag på ön tillbringade jag några timmarpå Pattayabeach det är den stranden man anländer till.
Snorkling från stranden är riktigt bra
Men det sägs att det är bättre på andra sidan.
Skön mycket mjuk härlig sand, men den fastnar överalllt 😕
Vart några iallafall några timmar på stranden och i vattnet.
Väl på hotellet försökte jag få internet att fungera i över 1 h.
Innan jag gick och frågade vad som var fel.
Fick besked att ac kl 13  slutade all teletrafik fungera.
/Anders

1 kommentar:

Anna sa...

Jösses vad fina bilder du lyckas ta under vattnet! Det verkar vara som att ligga i ett akvarium.
Första visningen av vårt hus gjordes igår.