torsdag 5 december 2019

Koh Mook to Koh Lanta


Efter väntat lite otåligt på min sena taxi kom den och hämtade mig 15min efter utsatt tid. Den skjutsade mig åter ut på den långa piren.
Väl där checkade in och fick ett klistermärken var jag skulle samt bagaget uppmärt. 
Sen vart det en del väntan på piren i solen men svalkande av vinden.
Båten var ca 30 min sen pga det hårda vädret söderut.
Men väl ombord satt jag denna gång längs bak.
Båten gick via några andra öar och lämnade och plockade upp folk via långtailbåtar.
Båten vart rejält full på slutet. 
Full fart genom mangrove området vid Lantas baksida. 
Vi passerade under den "nya" bron som nu är färdig byggd. 
Men piren verkar dom rivit och ska rusta upp för här var det bygg kaos.
Tog mig en skjuts till mitt hotell.


Anders"Nisse"Nilson

Inga kommentarer: