fredag 6 december 2019

En tur till Saladan

Det blåste kraftigt på förmiddagen så det vart mest att simma runt i poolen. 
Efter lunch åkte jag in till Saladan i för kolla möjligheter och priser för dykning.
Nu blir det dykning på lördag mot någonstans runt PhiPhi.
Staden ser ut som den alltid gjord, men det mer och mer hus och hotell 
 längs den långa vägen som leder mot Saladan.
Hörnet där man svänger ner mot piren har fortfarande samma affärer runt i kring. 
Mitt fordon en liten söt moped  det känns tryggare än cykla.
På vägen hem så passerade jag Torsdags eftermiddags marknad.
Så jag stannade och tittade och smakade på diverse. 
Köpte lite små citrus samt en uppskjuten annans.
Åt väl lite annat också samt en kokosnötsglass. 
Mycket fisk, frukt och grönsaker men även färsk kyckling mm. 
Små boxar eller påsar med diverse thai delikatesser.
På kvällen vart det middag på stranden efter en promenad där.
Idag bättre väder fast det regnat mitt i natten, så luften känns fräsch.

Anders"Nisse"Nilsson


Inga kommentarer: