lördag 12 december 2015

Sista shoppingen!

Killarna som jobbar med iskrossen efter gatan jobbade hårt för att överlasta en pickup med krossad is. 
Nu rullar trafiken som vanligt så jag tar mig fram med skytrain. 
Var tidigt på helgmarknaden innan det vart mycket folk, köpte mig en icecoffe och detta var den största hittils. 
Nu mera en ny favorit kokonötsglass.
Finns även isglass att köpa. 
Här kan man köpa allt.
Utom snitt blommor, men blommor i kruka även träd. 
Åter sen till hotellet en sväng plus lunch sen iväg åt andra hållet mot floden. 
Sen en flod båt till blomstermarknade. 
Som vanligt en massa visslande av killen som dirigerar båten in till varje brygga. 
Väl framme gick jag först runt och bara kollade på allt nytt konstigt. 
Här finns stora högar av kryddor. 
Massor av blommor man till rimliga priser.
Nu utcheckat från hotellet kl 18.00.
Dags att äta och sen ta mig mot flygplatsen.
/anders


Inga kommentarer: