torsdag 3 december 2015

Koh Mook


Efter sol och bad så vart det promenad
För att se förändringarna Ting Tong Baren var kvar.
Men precis bortanför så har Monkiebungalow piffats upp rejält.
Passerade även någon ny turistfälla med elefantridning.
Såg inga elefanter när jag passerade.
Gick gela vägen ner till Sugercoffee bar.
Här fanns nu även en resturang som drivs av samma ägare.
Satte mig och tog en icecoffe till att börja med, sen vart det mer vart eftersom solen gick ner.
Resturangen hade bra billig mat och en udda utsikt med alla långtailbåtarna som låg ankrade på denna stranden.
Frukost ingår inte i priset på min bungalo.
Men det var billigt ca 200bht.
Idag har jag jållt mig på stranden.
I skuggan av något träd
eller plaskande i det härligt svalkande vattnet.
Solen tar rätt bra men jag har än lyckats att inte bränna mig,
kommer nog hem blek...
Nu åter i resturangen med för att använda deras bedrövligt dåliga wifinät.
Men det är ännu sämre med mobiltelenätet.
Nu snart dags att ta en promenad...
Åker i morgon vidare till Koh Lanta.
/anders



1 kommentar:

Anna sa...

Du verkar ha haft tur med vädret under din resa.