onsdag 9 december 2015

Lanta till Phuket.


Min avresa från Lanta strax efter solens uppgång.
Vid incheckning vart man som vanligt uppmärkt med en lapp med destination och speciell färg.
För att få lite sol satt jag ute på däck på första båten som tog 1h 30min.
Byte i bukten utanför PhiPhi
Som vanligt ser det rörigt ut men det är ordning och reda.
Vidare sen över ett rätt blåsigt hav, så tur jag inte tog speedboat.
Biljetter för transporterna till hotel, flyg eller var man nu skulle såldes på båten. Så nu fick man en ytterligare en klisterlapp och en biljett.
Väl på land vissade man biljetten och fick ett nummer på vilken minibuss man skulle med, jag fick nr14 bussen vart bara nästan full, men 2 till plockades upp på vägen efter chaffören stannat och förhandlat pris. 
Jag vart först att kliva av mitt i Lanta Town, bilden tagen utanför hotellet
Mitt hotell är till grunden det älsta i Phuket och ligger i oldtown. 
Första entren till höger är till mitt rum.
Lunch på det enklaste stället jag hittade i oldtown.
(det till vänster) 
Kvarteren med de gamla byggnaderna är inte stort och alldelens för mycket trafik, just nu för mig tur jag åker till en lugnare stad i morgon :-)
/anders

Inga kommentarer: