fredag 4 december 2015

Dags för Lanta...

Idag tog jag den långsamma färjan till Lanta. 
Samma resa som jag gjorde för 2 år sen, man hamnar på piren i Old Town. 
Rampen upp till piren var "lite" brant men alla kom i land. 
Väl sorterade och ombord på "bussen" så vart det stopp efter bara ca 15min.
Bussen tänkte först vända men ändrade dig när en kranbil kom. 
Under trädet på andra sidan fanns en pickup, men ingen var skadad.
Men det tog sin tid som det gör i Thailand. 
Men det vart fler och fler som hjälpte till och efter 45min var vägen  fri.
Jag åkte hela vägen in till piren i Saladan.
Därifrån gick jag till mitt nu super billiga boende.
Baan Mook Anda Hostel heter stället och går nan till vaksidan är dör stora parkeringen för piren. Om jag minns rätt så blir det en massa msnabbmatställen där på kvällen. 
Vi har ett gemensamt utrymme mot parkeringen. 
Mitt rum är större än skjulet jag hade sist dessutom a/c.
Med egen dusch och wc detta för 500bht/natt 
Slutligen dagens lunch 
Som avlutades med en god glass.
/anders

1 kommentar:

Mamma sa...

Jag längtar tillbaka, och solen tycks ju skina