onsdag 5 december 2007

Hemma efter en lång dag!

Jaha! då är man hemma igen i kalla mörka Luleå igen.
Har varit igång nu sen 20,00 tisdag om man räknar svensk tid.
Min transfer skulle ju hämta mig mellan kl 03,00 och 03,30 så jag var uppe lite tidigare,
jag han bli orolig var min transfer var för klockan han bli 03,45 innan det dök upp en thailändare med en minibuss som inte kunde engelska. Även denna gång var jag ensam i en minibuss för 9 personer.
Jag kom iallafall till Phukets flygplats för att köa mig ut ur landet. Först kö till en säkretskontollen för att ta sig in på flygplatsen, kö incheckningen , kö till passkontrollen, kö till enda öppna fiket på flygplatsen och slutligen kö för att borda planet.

När vi kom till sverige fick jag vänta länge på mitt baggage sen kö genom tullen som hade en kvark hund som sniffade av alla som kom hem från Thailand.

Efter en flygresa på ca 12 timmar så är man rätt slut, så nu blir det till att äta falukorv och makaroner sen sova dygnet rätt till i morgon.

/Nisse

2 kommentarer:

Anonym sa...

välkommen hem !!!Mvh Liffa

Anonym sa...

Vad tomt det blir utan din reseblogg att titta på under kvällarna. Det har lyst upp vårat mörker.