måndag 30 januari 2023

På stranden igen med störande helikopter.

 

Åter på bloggande efter mycket dåliga mobil uppkoppling hastigheter några dagar

Var på stranden 11-14 sen kom det in lite mörka moln och regn precis när hag vandrat åter till hotellet.
Men för mig är 3h på stranden rätt lagom då jag är dålig på åter smörja in mig med solskyddsfaktor.
Lekte en variant av hitta en nål i höstack då jag tappade lins skyddet på min gopro7 när jag badade första gången idag.
Visste ungefär var jag varit och gick och lånade ett cyklop så efter ca 30min hittade jag det, mer tur en skicklighet.
För första gången som en helikopter stört mig på stranden på Koh Lipe.
Den landade uppe vid militär förlängningen längst ner på Pattayabeach.
Stannade bara ca 15min och flög sen åter mot fast landet.

/anders




2 kommentarer:

Mamma sa...

Viken tur att du hittade linsskyddet ,jag ser att det verkar vara mulet varje dag,men glöm inte att använda solskyddet

Anna sa...

Snacka om tur. Att hitta ett litet linsskydd borde vara stört omöjligt i de förhållandena