lördag 17 december 2016

Stressar runt i Bangkok

Åt frukost före 7.00 på morgonen
Det är hemma gjord yogurt i glaset sen saknas omelett på ett ägg. 
Köpte ett dags kort på skytrain och tog första resan redan före åtta.
Klev av vid floden och tog en av flodbåtarna ner längs floden. 
Där jag klev av Memoial Bridge vid blomster marknaden. 
Första gången jag är här på morgonen 
skillnaden är enorm framför allt på grönsaks sidan.
Vissa förändringar är gjorda och nu mer är trotoarerna fria från försäljning.
Tog sen samma väg åter först båt på floden sen skytrain åter.
Piffade upp mitt rums toalett vid ca 10.00 när jag som hastigast passerade.
Sen åter skytran denna gång med byte i Siam sän längst norrut
till Mo Chit och helg marknaden.
Klarade av det jag skulle denna gång på mindre än en timme 😎 
Skytrain åter sen till National Station som är min utgångs punkt.  
Men valde gå till MBK igen för lunch.
Hamnade på Burger King där jag nu provade fiskburgare
som var på kampanj.
Nu suttit ner och örsök åter hämta mig och ryggen
 Hunnit att blogga och ska nu shoppa i MBK i flera timmar i lungt tempo.
/anders

2 kommentarer:

Mamma sa...

Ja man tycks hinna massor om man börjar påmorgonen tidigt, inte riktigt min grej för tillfället,jag är i alla fall klädd, klockan är 9.30 och Anna städar för fullt

Anna sa...

Nu är det städat och pyntat, vi tog till och med in granen.