onsdag 7 december 2016

Snorkel tripp!

 Tog en lugn förmiddag med sovmorgon
och höl mig i skuggan.
Vid 13.00 direkt efter min lunch bar det ut på sjön.
Första stoppet har jag besökt förr och det är 
ett härligt rev mitt ute på havet.
På nästa plats hittade jag Nemo igen :-)
Vädret var undervart varmt.
Så det vart snorkling i solskydd t-skirt för att inte bränna mig. 
Hittade en massa fina fiskar och annat.
Men allt hinner man inte fånga på bild.
Lättare var det på middags stoppet att 
hitta dessa klättrande krabbor.
Vi hittade många och den största bar på en 10cm snäcka.
Efter en god middag med kyckling i curry,
wokade grönsaker och ris.
Samt melon och annans till efter rätt.
Sen inväntan på att solen skulle gå ner.
Tog massa kort och valde nu bara 2st på måfå.
När mörkret helt började falla så åkte
vi åter mot Koh Lipe.
Men stannade upp mitt i mörkret för att snorkla.
Väl i vattnet så blinkade plangton vid rörelse
det var imponerande att se detta.
Tyvärr gick inte detta att fota i totalt mörker.
/anders







2 kommentarer:

Mamma sa...

Va läckert! Jag är avundsjuk,vilket ur med vädret

anna sa...

Läckert att snorkla i mörker bland plankton