måndag 5 december 2016

Han med att bada och läsa ett par timmar på förmidagen
Innan ovädret nådde Koh Lipe
Vågorna var idag höga och man kunde hela tiden höra åskan mullra.
Sen kom det först lite regn men när jag åt
en något sen lunch så öppnade sig himmlen
blåsten rev ner en massa löv från träden
och det som inte var förankrat ordentligt flög iväg.
Paraplyer vek sig i den starka vinden.
Så det vart lite kaos bland vissa turister.
Jag satt lungt och åt min lunch 
en god kyckling rätt med ris.
Har nu tagit det lungt vilat och läst på hotellet.
Regnet är nu över men fortfarande molnigt.
Strax är det åter mörk ute.
/anders










2 kommentarer:

Mamma sa...

Ilsken. Otur har med vädret här är det ganska kallt, jag har inte varit ute, har strykit Annas tvättberg.här bit det stuvade. Makaroner och stekt korv, jag hade nog ätit kycklingcurryn du åt

anna sa...

Hej
Det var lyxigt att komma hem igår till lagat middag, läxor gjorda, tvätt struken.
Idag är det kyligt, men vackert ute. hoppas på att hinna ut lite innan mörkret kommer. Annars får jag gå ut och kolla in allas julbelysningar.