onsdag 3 december 2014

Snorkling på Koh Rok

Hotellet är fint.
 Dom har minst två katter som håller
obehehöriga hundar borta från hotell området
Det ser bättre ut än det är,
mitt rum är på baksidan med massa grönt som utsikt.
 Åter till Koh Rok och med samma firma.
 Första snorklingen var riktigt bra.
 Jag lyckades ta några riktigt bra kort.
 Hittar ni den lilla fyrkantiga fisken på bilden ovan.
 Så här ser den iallafall ut fotograferad på närmare avstånd.
 Stranden är lika vit och finkornig som jag minns.
Bara njuta
 av sol och bad.
Andra snorklingen var lite mer besvikelse när
det vart en plats där nästan inget spektakulärt gick att finna.
Men på vägen åter mot Lanta så passerade vi en flock delfiner
det var nog närmare 50st som hoppade runt båten när
 vi saktade in och körde runt dem.
Svårt att få någon på bild med vidvinkel.
/anders



















3 kommentarer:

Anna sa...

Någon fyrkantig fisk fann jag inte på fotot bara en rund gul. Hur kan du missa att fota det viktigaste-delfinerna!
Nu ska jag börja min resa hem till Sverige igen.

Mamma sa...

Jag såg inte heller någon fyrkantig fisk, men mycket annat vackert. Jag tycker att stranden blivit större på Ko rok

Anonym sa...

ÖÖÖhhh du. har dom svenskt kaffe på hotellet??

Har du hittat pepes bodega?
Hasta la vista
Sir T