torsdag 4 december 2014

Allt nappar inte för mig...

 Idag en fiske tur
 Med en inte allt för modern båt men den uppfyllde mina låg stälda krav .
Detta är en squd. (bläckgisk)
Min första fisk för dagen
min andra
och min 3e denna gång på släplina
Andra hade mer tur ...
Killen från tyskland fick de fina fångsterna
Denna dag trolgen har jag redan fiskat 
min kvot i sommras.
En under bar dag till sista timmen.
 Sen kom åskregnet ovh bi vsrt slls blöta.
 Sen halkade jag olykligt och skaffade mig ett
blåmärke som svälde upp som en ny knäskål men längre ner på benet.
Fixade benet med whisky och skaffa en volaren på tub.
ser värre ut än det gör ont ikväll.
Åt en av mina godaste middagar.
grillad fisk med vitlök och peppar samt ris.
Ensast 280 bht  med stor öl.
/anders


2 kommentarer:

Pappa sa...

Var fiskarna ätbara?
Ska du inte gå till doktorn med benet, de har bra sjukvård i Thailand, vi vet

Anna sa...

Man behöver nästan förstoringsglas för att se dina fiskar 😇. Men det är nog som du säger att du har använt upp årets fiskelycka. Var rädd om benet. Och ser det inte bra ut så lyd pappas råd ( för en gångs skull). Sjukvården där är betydligt effektivare än i Sverige. (Jag har också prövat)