fredag 5 december 2014

God mat...

 Efter kylt ner benet så vart det sen middag
naturligtvis fisk grillat godaste hittils.
 Frukosten på hotellet blandar man av det bästa.
Utsikt över poolområdet vid frukost.
 Lunch kyckling ocn grönsaker med sötsursås
Med utsikt över hamnområdet.
Sen till att passa båten till Ao Nang
 Valde övredäck inne ingen fungerande a/c eller ventilation.
ett fönster gick att öppna och bakdörren.
Varmt som i en bastu.
När vi passerade Raily så valde jag gå utt till skuggsidan.
Vid ankomst till Ao Nang var det lägsta vattnet jag upplevt här.
Så alla med packning skulle över i longtailbåtar.
Men vilket kaos och irreterade turister.
Jag lossades att inte vara svensk ojoj hur vissa kan bette sig.
Dagens middag på mitt favorit ställe.
greenchilli med räkor och grönt starkt ich riktigt uppfriskande.
Stället har endast 6 bord.
men riktigt familjärt och trevligt.
I morgon åter tripp med Kon-Tiki
/anders











1 kommentar:

Anonym sa...

Tjaba!

jahaja har nu varit på affärn å inge mjölk....sen åkte jag till bolaget å dom hade slut på spriten. svempa gör tydligen ej sitt jobb å du är härmed hemkallad med omedelbar verkan. ha de bra!
/Sir T