tisdag 2 december 2014

Resa mot Koh Lanta

 Åter igen dags att röra på mig, denna gång mot Lanta
där jah kommer stanna 3 nätter.
(en udda bild på motor rummet)
 Valde att ta båten då det är betydligt bekvämare
Iallafall för ensam turister som mig.
Som vanligt upp plock och avlastning av några
skräckslagna passagerare på Railywest.
Valde sitta inne större delen av resan för spara solandet till kommande dagar.
Redan vid infarten till Lanta såg jag båten passera mitt hotell för 3 nätter.
Jag reser lätt så jag var en av de första att betala 10bht för att komma in på ön.
 Tog flodgatan mot hotellet eftersom jag var bland de första a kommande
ville alla sälja mig dyra taxi resor och hotell mm
Men jag promenerade lungt de 5-10 min till hotellet.
Där jag kunde checka in på en gång.
fick ett rum på plan3 ingen hiss. 
 Bytte snabbt om och gick ner på "stan" för en sen lunch.
beef med vitlök samt ris, chang ölen är billig på dena resturangen.
Som har riktigt bra WiFi.
Hyffsad utsikt över bro bygget som inte verkar kommit någonstans sen sist.
Avslutade med en Is coffe med glass.
/anders

1 kommentar:

Mamma sa...

Lyckliga dig
Det blir ju inte Ko Lanta för oss i januari, jag viste inte att de bygger en bro, det var på tiden
Mamma