torsdag 11 december 2014

Chinatown Bangkok

 Solig varm dag i Bangkok, så jag tog en promemad till Chinatown.
 Denna gång hittade rätt väg på en gång.
 Jag är så oerhört förundrad över allt som finns att köpa.
 Är nog lite feg för feg för att prova vissa grejer som man inte vet vad det är.
Några nya frukter provade jag iallafal.
Namnen har jag redan glömt.
 Annars mest grillade grejer.
 Trafiken är som vanligt kaos och fera tuktuk ville ha mig som kund, men som sist så promenerar mest för att se och uppleva.
När man sen vill till hotellet snabbare och billigare än tuktuk, så tar man först tunnelbanan sen skytrain för 18+25bht.
Nu lite vila innan jag ska ut och äta middag någonstans.
/anders

2 kommentarer:

Anna sa...

Man blir riktigt shoppingsugen när man ser bilderna. Plötsligen ser min lunchlåda med pasta och köttfärssås mycket tråkig ut.

Mamma o pappa sa...

Här är halt,0gradigt och trist, vi avundas dig,chinatown är häftigt, men snart är du hemma igen
Behöver vi handla åt dig?