torsdag 28 november 2013

Resan till Koh Lanta

 Idag var det dag att dra vidare söderut mot Koh Lanta.
Mitt val av transport är båt som tar lite drygt 2 timmar.
Ni som varit här känner säkert igen ön i bakgrunden.
 Väl framme i Lanta så regnade det rikligt väl iland på piren vart det kö för alla ska betala 10bht för att komma till ön.
  • Väl förbi dena röra stog sen massor avfolk och försökte sälja transport och hotell, sen kom vi till nästa grupp med hotell transfer folk. Där hittade jag snabbt enkille med hotellets namn och han förskte säga mitt namn.
  • Vi kom snabbt iväg och jag och mitt bagage hamnade i baksättet.
  • För bakvsr det redan lastat.

 Väl framme på hotellet fick jag min lilla stuga.
Den har ingen a/c men riktigt bra Wi-Fi nät:-)
Med lite vilja har jag en skymt av havsutsikt.
Nu dags att kolla omgivningarna.
/Anders


2 kommentarer:

Karin sa...

Huset ser ju bra ut,hoppas att det inte blir för varmt
Vi har aldrig varit med om att betala när vi kommit till Lanta.hoppas att du får en bra dag på Ko rok,du kan ju kolla om du ska dit igen .hemma blåser det friskt

Mamma o pappa

Anna sa...

Mysigt det ser ut, och fräck takform.