måndag 13 februari 2023

Åter i Au Nang


Resan från Lanta till Au Nang startade med en mer än full pickup, där jag satt på en baslåda i hytten solen var utplockat.
Nya flytbryggan på Raily där det för var traktorer som mötte upp.

Vi stannade även utanför nästa strand för att flytta över passagerare till en större färja som skulle mot phi phi och phuket.
Timber House Hotell ser precis ut som sist.
Vet inte säker men tror det nu är 8 eller 9 år sen sist.

Jag har ett rum med mycket nära till poolen bara några meter.

Vart en längre promenad genom hela Au Nang från mitt hotell heja vägen till bortom moskén.  Fortfarande är det en fin solnedgång i Au Nang.
Tantas restaurang finns kvar passerade bara på andra sidan vägen.
Mitt första hotell jag bodde på 2007 har fått en rejäl upprustning och ser lyxigare ut nu.
Som brukligt är jag inget fan av stora flitiga restauranger
Hittade denna fantastiska restaurang bredvid bensinstation ovanför moskén.
Åt en oerhört god måltid som jag vart rekommend av personalen.
Med både Coca-Cola och vatten till kostade det bara 160bht dela med 3 så blir det 54skr.

/Anders




Inga kommentarer: