lördag 9 november 2019

Resan till Kuala Lumpur

Efter kommit mig iväg från Luleå något försenat 
efter avisningen av flygplanet kom jag fram i tid på Arlanda.
Tog denna gången bussen från gate 30D direkt till bortre delen av utrikes.
Snabbt och smidigt utan passera någon säkerhets kontroll.
Planet till Moskva var inte ens halv fullt.
Men från Moskva var det fullt med Ryssar som
konsumerande massor av alkohol.
(vacker och stora utrymmen att koppla av på SIN)
Väl på Singapore flyg plats tog det denna gång att passera pass kontrollen.
Allt bagage var av lyft från bandet i en stor hög.
Mitt sista flyg vart ca 10min sent och dom bad om ursäkt minst 5 gånger.
I Kuala Lumpur gick det snabbt med allt och jag hittade till snabb tåget in till city. Bytte till tunnelbanan 2 stationer och hittade hotellet. 
Det ligger inklämt bredvid en McDonald's  
Utsikten är hyfsad över en moské och MTR spåren nedanför, båda hörs in på rummet, men jag har mest sovit sen jag kom.
Vart middag på McDonald's efter en nästan 2h promenad i omgivningar.
Nu Lördag och min frukost på ett café en bit från hotellet.
Nu dags att hitta på något att se och göra idag.

Anders "Nisse"Nilsson

1 kommentar:

Anonym sa...

Det ser stökigt ut menär säkert bra