måndag 11 februari 2019

Utflykt med utsikt

Tog en taxi redan innan 9.00 mot linbanan
Men det vart förseningar pga något problem
Så köerna växte snabbt.
Jag var först i kön för xpresspass, kostar dubbelt så mycket
(105 RM) men det var värt det när köerna växte
Klev ombord redan före kl 10.00
Resan upp var bara lite svajig pga vinden och vi 
var bara 5st i vagnen som rymmer 6st.
Utsikten är enorm
För att få gå på den spegel bron kostar det 5Rm
Men då ska man gå ca 300 trappsteg 
jag tog promenaden och bron är fantastisk.
Utsikten enorm om lite blåsigt så jag fick trycka fast hatten.
Sen var det ju lika många trappsteg upp igen...
Men det går att fuska och åka båda vägarna
det var många som gick ner men betalade sen för komma upp igen.
Kostnaden för enkel resa är samma som tur och retur.
Ovanför linbanan fanns ytterligare 2 plattformar 
Kortet tåget från en av dessa mot bron nedanför.
Jag var väl uppe på toppen och bron ca 1,5 h
 innan det började bli mycket folk och jag valde ta mig ner från berget.
Ingen kö alls och jag fick en egen vagn.
Bron fotad från linbanan.
Utsikt på väg ner
Samma utsikt men upp för berget.
En fantastisk utflykt men blåste mer och gungade rejält på väg ner.

Andees"Nisse"Nilsson

Inga kommentarer: