torsdag 25 januari 2018

Sol och sen regn.


Jag åkte på en utflyckt på eftermiddagen
vid 14.30 i strålande sol.
Stannade och snorklade vid Jabang
En klippa som stiger upp från 16merters djup
till strax under ytan vid låg vatten.
Idag var det högvatten och mer strömt än jag någonsin upplevt där.
Som vanligt vackert och mycket fisk.
Vi fortsatte sen vidare till ytterligare snorklings öar.
Men solen gick i moln så sikten blev sämre.
Men regnet öste ner över Koh Lipe (ön ni ser)
Vi besökte åter Hin Ngam, en udde med massa mjukt slipade svarta stenar.
Jag gar besökt ön många gånger. 
Vidare sen till Yang för mer snorkling,
Sämre förutsättningar för bra bilder med solen i moln.
Men några fiskar lyckades jag åter fotografera.
Tanken var att vi skulle se solnedhången från stranden på Adang
men jag lämnade inte ens långtailbåten när nu regnet nåt oss.
Vart sen en blöt resa åter mot Koh Lipe.
/anders och karin


Inga kommentarer: