måndag 28 november 2016

Hat Yay - Koh Lipe

Avresa med minibuss kl 8:30 från Hat Yai mot Pak Bara.
Framme strax innan 11.00 fär att sen byta
 till speedboat resa på några timmar.  
En rätt behaglig resa, att flytvästen nästan är på är för att skona ryggen något.
Som vanligt fullfart i nästan dryga 2 timmar om man borser från ett kort stopp för att hänta upp någon på en Ö vi passerade. 
Denna gång fick vi kliva iland på stranden,
 lite jobbigt för de med långbyxor och fin skor.
Tog rätt lång tid att lossa allt bagage för över 70 personer.
Vart idag sen lunch snabb lunch på ett av de billiga ställena.
Han med även Thai massage under eftermiddagen 
så stranden får vänta till i morgon.
/anders

3 kommentarer:

Mamma sa...

Oj vad skönt havet ser ut,jag önskar jag var där.ha det skönt

Anna sa...

Jag har ätit middag men blir hungrig igen när jag ser bilden på mat - det ser gott ut! Idag var det -4C när jag hämtade Filip från simmet, dock ingen snö.

Anonym sa...

Tjaba!råkade radera ditt sms. Skicka igen / Tomas